Tuesday 11 August 2009

合理化煙幕

今日有空睇電視,見到黃子華主演的《絕代商驕》,看到佘思曼做的角色,真是有點反感,反而對黃子華的角色有更大興趣,想知道他會講出什麼話來,看看有沒有半點棟篤笑的影子。果然,今日就有幾個極似棟篤笑的話題。

第二集:股票 & 財經佬

『你哋有冇諗過,唔係佢哋(財經佬)講得唔好,係你聽得唔啱咁呢?……因為財經佬呢係真係比較崎嶇D架講野,喇,譬如你聽個財經佬同你講:大手買入,係咪?其實佢真正既意思呢,只不過就係話買少少;佢同你講買少少呢,即係叫你…唔好賣;佢叫你唔好賣既時候呢,就即係叫你喇;佢叫你沽既時候,真正既意思就係,都無謂喇』

這一段根本就是黃子華的棟篤笑,再睇埋個解說。

『咁無非都係因為財經佬都係人,咁人就要搵食架嘛,係咪?咁佢哋做咗咁多 research 即係咁多研究,係嘛,咁梗係自己搵完食完先到你哋食,呢D好基本既人性,當然狗都係咁架啦』

順便罵人,高招。至於何謂「自己搵完食完先到你哋食」,我個人認為是說穿了股票市場的遊戲玩法。何謂「當佢叫你沽既時候,真正既意思就係,沽都無謂」呢?如果散戶聽了「沽」就去沽貨時,就必需要有人接貨(沒人接貨,價會繼績跌,沽壓就更大),誰來接呢?自己諗諗。接手的人,會做蝕本生意麼?若然不蝕本,即是接貨之後,價格會……升。所以說,「沽都無謂」,即是「不要沽」大有可能是谷底。

第一集:我哋 你哋 vs 我 你

我哋呢已經為你哋呢作對咗最妥善的安排……因為我哋唔係係唔洗負責架嘛!……我哋有乜問題丫,我哋瞓街都冇問題啦,你哋東方之珠變成東方臭丸,你哋都無問題架。問題係呀,如果今晚十二點之前唔可以入住一間五星級酒店,咁就會去D報館度投訴,係令到我哋瞓街,係令到東方之珠變成東方臭丸,係呀……你唔想吓話?咁你早D出聲,我咪幫吓咯』

這段將「我」和「我哋」的分別、個人和代表團體的分別,說明得很清楚。工作上對外的電郵,我有時也會自稱為「We」,因為「We will provide you the demo on Monday」和「I will provide you the demo on Monday」感覺上也有分別。

第二集:合理化煙幕

解說可以參閱:點止「合理化煙幕」──商場蠱惑招(2009/08/12)

另外,有網民問,老麥加 $3 加大餐可以換隻杯,算唔算合理化煙幕,加大餐 = 多幾條薯條 + 多二啖汽水 + 多隻膠杯。我覺得算。因為就算老麥賣加大餐送杯比賣普通餐的毛利少,至少,你會走去食足六餐去換齊一套。若然沒有這個「優惠」,你可能一整個月都唔會幫襯老麥一次。

至於佘思曼在第二集結尾前提議用「全店九折」來對抗車仔麵的「多兩蚊多個餸」的「合理化煙幕」,我認為「全店九折」是加速滅亡自尋死路。「全店九折」未必帶來更多生意以減低平均成本,但肯定會將毛利減半,客人得到九折,不會因此而多點一味菜。所以,最穩陣的對應手法應該是使用相同的「煙幕」來硬拼。

iPhone 32GB 比 16GB 賣多九百元,就有多一倍的容量,又可以算是合理化煙幕嗎?16GB SD 賣二百幾元,說明了 16GB 的 chip 成本頂多只是 $50 到 $100。所以,iPhone 32GB 的成本比 16GB 頂多只增加幾十至一百元,利潤卻可能要以倍來計算。

No comments: