Wednesday 14 May 2014

香港開個人公司手記(2)

上回講到(香港開個人公司手記(1)),我搵到個方法可以慳錢又即日開到公司,就係用註冊易。如果想無痛開公司,可以參考「香港Freelance Programmer開公司手記」。

第一步,去金鐘政府大樓高座十三樓登記一個註冊易帳戶。由於登記好快,只係要你張身份証,半個鐘之內都可以搞掂(我上次去冇乜人排隊),所以,應該以前在灣仔返工時行過去開定。

有咗個帳戶,就可以login入去搞。我第一次開,用Mac Safari,個Java似乎唔多work,load唔到佢哋個特殊app,唯有用 VirtualBox 裡嘅 Windows XP。相信好多用Mac做開發嘅兄弟已經裝咗 VirtualBox或者VMWare或者Parallel(我以前都分享過Parallel & VMWare,太貴了,後來改用 VirtualBox算數),並且搵到個正版Windows XP。記得要Update個Java VM。

(後來我再用 Mac Safari 去註冊易,又load到個Java Plugin,吹脹)

基本上,用呢個網都唔係太難,但一定要有耐性,有啲位click咗係冇反應,等一輪就會有反應。同埋記得,填form時要save起佢個VXF 文件。一個看似 PDF但原來唔係PDF,應該係政府搵唔知邊個開發商做嘅「e-Form Filler」。

呢隻App真係有bug,點解?因為你填晒啲資料後係print唔到出嚟!係,print到,但份表格有一半以上填咗嘅字係出唔到架!如果你真係要〞print〞出嚟,我諗只有用ScreenCap呢個方法,逐頁cap出嚟再print。咁就要睇你有幾大個Monitor....。(後記:我諗screencap返份文件呢個方法可能有問題,最好係去公司註冊處個網,俾少少錢買返份PDF落嚟,後面有提到點解要print返出嚟)

填form都唔太難嘅,首先決定自己係公司founder和director,秘書喎咁梗係搵屋企人做啦。如果你打算出面嘅秘書service,咁開公司都唔差少少錢搵人代勞啦。先問定你秘書嘅身份証號碼和地址。

填form有一個tricky位,就係「致商業登記署通知書」
呢一段寫得唔多清楚,至少我係唔覺佢解釋清楚,所以我一開始都揀錯,到咗「埋單」時先發現,原本以為$3970嘅費用一下子上到九千幾。

「是Yes」等於申請三年嘅商業登記,2014年三年就$6750。
「否No」等於只申請一年嘅商業登記,2014年一年就$2250。
(以上費用需要另加公司註冊費$1720)

在提交之前一定、一定要、一定要記得save一份去電腦。以後你需要靠呢個VXF文件去印返M&A。M&A係公司章程之類,有講到你公司嘅資本、股分、股東之類果份嘢。開銀行戶口必備。第二日你要開VXF,可以登入「註冊易」再click 下載 e-Form Filler。run個JNLP文件就ok。(後記:日後係有機會有人會問你要返份form,例如開銀行戶口時,我起初以為可以print,print唔到就screencap。後來諗諗吓,都係覺得呢個方法可能有問題,最終係去咗公司註冊處個網,俾少少錢買返份PDF落嚟,咁就一定冇死)

提交之後,就要網上付費。可以用PPS或者信用卡。我自己就用「D乜乜銀行」嘅CV+,呢啲政府嘢一般都係冇積分儲,用佢呢張卡就可以免息免手績費分期十二個月,一個月交三百幾,慢慢還。

交埋錢,一個鐘之內我已經收到電郵,有兩個 PDF,一個係 BR 一個係 CI。基本上公司已經開咗。可能我係在office hour內做,唔知如果晚上submit係唔係咁快。總之,一日之內已經搞掂。

下一步係,印綠盒(並非法律規定,不過唔印會好麻煩,唔印你都要造套公司印,銀行要),原來一套正常乜都齊綠盒最平大約只係要三四百。即係就算計埋車程,我都只係要花五百唔洗,比幫襯人哋慳一千啦。當然,要花少少時間。不過如果你有打算以後可能一個project一間公司仔,咁可能自己學吓都抵返嘅。

再下一步係,開公司嘅銀行戶口,呢個就係最麻煩嘅一環。

No comments: